Biznes

Jak zwiększyć widoczność witryny e-commerce? Wprowadzenie do pozycjonowania sklepu Drupal

Internet to ogromna przestrzeń, która nieustannie się rozwija. Obecnie w sieci istnieje ponad 20 miliardów witryn e-commerce, wykorzystujących różnorodne CMS-y. Drupal jest jednym z nich i od lat cieszy się uznaniem na świecie. Platforma ta funkcjonuje w oparciu o model Open Source, co umożliwia dowolną edycję skryptów i ingerencję kod źródłowy strony. Jest to narzędzie skierowane do najbardziej wymagających. Zobacz co składa się na pozycjonowanie sklepu drupal!

Optymalizacja sklepu internetowego – najważniejsze elementy

Frazy i hasła kluczowe

Intencje wyszukiwania i treść strony internetowej nie będą mogły się spotkać, jeśli nie zadbasz o odpowiednie słowa kluczowe. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa. Wykorzystaj potencjał fraz ogólnych, long tail, słów kluczowych oraz pytań, aby usprawnić pracę robotów wyszukiwarek.

Tag title i meta description 

To jedna z podstaw technicznego SEO. Musisz zadbać o tag tytułowy oraz opis meta. W ich strukturze możesz zawrzeć słowa kluczowe, jednak bądź rozważny – co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków. Aby przyciągnąć klienta, posługuj się językiem korzyści.

Treść i opisy 

W przypadku sklepów internetowych treścią jest przede wszystkim produkt i jego opis. Zadbaj, aby każda z informacji była jasna i czytelna, nie możesz zapomnieć o nazwie, dostępnych modelach, cenie, parametrach, metodach płatności i dostawy. Za pomocą ciekawego opisu jesteś w stanie zatrzymać klienta, a nawet skłonić go do powrotu. 

Multimedia

Nie ma porządnego sklepu online bez zdjęć produktów. Zoptymalizuj materiały wizualne, aby nie spowalniały prędkości ładowania strony, za pomocą konwertowania. Dzięki temu nie stracisz jakości i będziesz się pozycjonować w Google Grafika.

Menu (okruszkowe)

Jeśli posiadasz bogatą ofertę produktów i/lub usług, wykorzystaj potencjał menu okruszkowego (breadcrumbs). Pozwala ono na stworzenie kategorii oraz podkategorii dla asortymentu. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna, a Ty jesteś w stanie śledzić i analizować ścieżkę zakupową swoich klientów.

Urządzenia mobilne

Jak to mówią w świecie SEO: mobile first, desktop second. Ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Zadbaj, aby Twój sklep był responsywny i dostosowywał się do rozdzielczości ekranów. Kto z nas nie robił zakupów przez telefon w drodze do domu? 

Wnioski

Pozycjonowanie Drupal jak widzisz składa się z wielu elementów, a te wyżej wymienione to podstawa na początek. Jednak z każdym kolejno wdrożonym elementem, Twoja widoczność stanie się większa, a Google z pewnością doceni Twoje starania. Warto jest przenieść swoją działalność do sieci – pozwala to na ogromną elastyczność, a także rozwój w ujęciu międzynarodowym. Nie ograniczaj się i wykorzystaj pozycjonowanie Drupal, aby cieszyć się zyskami!